Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)
Basfakta
| Kurs | Matematisk Statistik |
| Kurskod | FMS035 |
| Program | M |
| Antal registrerade på kursen | 136 |
| Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 74 / 54% |
| Antal män som svarat | 58 |
| Antal kvinnor som svarat | 14 |
| Antal godkända/andel av registrerade | 57 / 37% |
| Närvaro vid undervisningen | | Andel av undervisningen | Antal | Andel | | 0-30 % | 17 | 23 % | | 30-70 % | 24 | 32 % | | 70-100 % | 32 | 43 % |
|
Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.
Sammanfattande värdering
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Svar | Antal | Andel | | -100 | 7 | 9 % | | -50 | 11 | 15 % | | +0 | 28 | 38 % | | +50 | 21 | 28 % | | +100 | 3 | 4 % |
| | Missnöjda (<0) | 18 | 24 % | | Neutrala (0) | 28 | 38 % | | Nöjda (>0) | 24 | 32 % |
| | Medelpoäng | +1 | | Män | +0 | | Kvinnor | +14 | | LTH medelpoäng | +24 |
|  |
Skalor
| Poäng |
|---|
| Skala | Kursen | LTH |
|---|
| God undervisning | -17 | -15 |
| Tydliga mål | -1 | +2 |
| Förståelseinriktad examination | +31 | +2 |
| Lämplig arbetsbelastning | +14 | -24 |
| Allmänna färdigheter | -20 | -9 |
| Enskild fråga: | | |
| Kursens känns angelägen för min utbildning | -5 | |
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Kursansvariges kommentarer
Kursens angelägenhetsgrad -5 OK för en allmän kurs.
Viktigt att tolka siffrorna efter kursens mål.
Studenterna hämtar inte sina kommentarer som vi ger dem som feedback. (-46 på fråga 7)
Fråga 9 och 11 inte vinklade åt en så stor kurs.
Utbildningsnämndens kommentarer
OK kurs, men den kommer att lyfta om vi lyckas förankra den ytterligare i M-studenternas övriga kurser.