Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)

Basfakta

KursLinjär algebra
KurskodFMA420
ProgramI
Antal registrerade på kursen58
Antal enkätsvar/svarsfrekvens58 / 100%
Antal män som svarat37
Antal kvinnor som svarat20
Antal godkända/andel av registrerade     55 / 95%
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningenAntalAndel
0-30 %3 5 %
30-70 %11 19 %
70-100 %43 74 %

Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.

Sammanfattande värdering

Fördelning av svar på frågan:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"
SvarAntalAndel
-1001 2 %
-501 2 %
+019 33 %
+5021 36 %
+10015 26 %

Missnöjda (<0) 2 3 %
Neutrala (0) 19 33 %
Nöjda (>0) 36 62 %

Medelpoäng+42
Män+42
Kvinnor+45
LTH medelpoäng+24

Skalor

Poäng
SkalaKursenLTH
God undervisning -6-15
Tydliga mål+25+2
Förståelseinriktad examination+44+2
Lämplig arbetsbelastning+21-24
Allmänna färdigheter-10-9
Enskild fråga:
Kursens känns angelägen för min utbildning+40

Kommentarer

Studierådets kommentarer

Kursansvariges kommentarer

Utbildningsnämndens kommentarer

Välfungerande kurs med föreläsare som blir bättre och bättre. Bra övningsledare med något undantag, som dock bättrat sig. Uppskattat med föreläsningsanteckningar. Mentorsmöten efterfrågas.