Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)
Basfakta
| Kurs | Linjär algebra |
| Kurskod | FMA420 |
| Program | I |
| Antal registrerade på kursen | 58 |
| Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 58 / 100% |
| Antal män som svarat | 37 |
| Antal kvinnor som svarat | 20 |
| Antal godkända/andel av registrerade | 55 / 95% |
| Närvaro vid undervisningen | | Andel av undervisningen | Antal | Andel | | 0-30 % | 3 | 5 % | | 30-70 % | 11 | 19 % | | 70-100 % | 43 | 74 % |
|
Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.
Sammanfattande värdering
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Svar | Antal | Andel | | -100 | 1 | 2 % | | -50 | 1 | 2 % | | +0 | 19 | 33 % | | +50 | 21 | 36 % | | +100 | 15 | 26 % |
| | Missnöjda (<0) | 2 | 3 % | | Neutrala (0) | 19 | 33 % | | Nöjda (>0) | 36 | 62 % |
| | Medelpoäng | +42 | | Män | +42 | | Kvinnor | +45 | | LTH medelpoäng | +24 |
|  |
Skalor
| Poäng |
|---|
| Skala | Kursen | LTH |
|---|
| God undervisning | -6 | -15 |
| Tydliga mål | +25 | +2 |
| Förståelseinriktad examination | +44 | +2 |
| Lämplig arbetsbelastning | +21 | -24 |
| Allmänna färdigheter | -10 | -9 |
| Enskild fråga: | | |
| Kursens känns angelägen för min utbildning | +40 | |
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Kursansvariges kommentarer
Utbildningsnämndens kommentarer
Välfungerande kurs med föreläsare som blir bättre och bättre. Bra
övningsledare med något undantag, som dock bättrat sig. Uppskattat med
föreläsningsanteckningar. Mentorsmöten efterfrågas.