Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)
Basfakta
| Kurs | Linjär algebra |
| Kurskod | FMA420 |
| Program | E |
| Antal registrerade på kursen | 84 |
| Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 82 / 97% |
| Antal män som svarat | 76 |
| Antal kvinnor som svarat | 6 |
| Antal godkända/andel av registrerade | 62 / 74% |
| Närvaro vid undervisningen | | Andel av undervisningen | Antal | Andel | | 0-30 % | 12 | 15 % | | 30-70 % | 23 | 28 % | | 70-100 % | 47 | 57 % |
|
Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.
Sammanfattande värdering
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Svar | Antal | Andel | | -100 | 6 | 7 % | | -50 | 12 | 15 % | | +0 | 35 | 43 % | | +50 | 26 | 32 % | | +100 | 3 | 4 % |
| | Missnöjda (<0) | 18 | 22 % | | Neutrala (0) | 35 | 43 % | | Nöjda (>0) | 29 | 35 % |
| | Medelpoäng | +5 | | Män | +5 | | Kvinnor | +0 | | LTH medelpoäng | +24 |
|  |
Skalor
| Poäng |
|---|
| Skala | Kursen | LTH |
|---|
| God undervisning | -33 | -15 |
| Tydliga mål | +2 | +2 |
| Förståelseinriktad examination | +33 | +2 |
| Lämplig arbetsbelastning | -3 | -24 |
| Allmänna färdigheter | -9 | -9 |
| Enskild fråga: | | |
| Kursens känns angelägen för min utbildning | +20 | |
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Kursansvariges kommentarer
Utbildningsnämndens kommentarer