Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)

Basfakta

KursLinjär algebra
KurskodFMA420
ProgramD
Antal registrerade på kursen106
Antal enkätsvar/svarsfrekvens83 / 78%
Antal män som svarat78
Antal kvinnor som svarat5
Antal godkända/andel av registrerade     72 / 68%
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningenAntalAndel
0-30 %12 14 %
30-70 %20 24 %
70-100 %51 61 %

Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.

Sammanfattande värdering

Fördelning av svar på frågan:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"
SvarAntalAndel
-1001 1 %
-508 10 %
+022 27 %
+5037 45 %
+10014 17 %

Missnöjda (<0) 9 11 %
Neutrala (0) 22 27 %
Nöjda (>0) 51 61 %

Medelpoäng+34
Män+35
Kvinnor+10
LTH medelpoäng+24

Skalor

Poäng
SkalaKursenLTH
God undervisning-13-15
Tydliga mål+15+2
Förståelseinriktad examination+37+2
Lämplig arbetsbelastning+15-24
Allmänna färdigheter-17-9
Enskild fråga:
Kursens känns angelägen för min utbildning+39

Kommentarer

Studierådets kommentarer

Kursansvariges kommentarer

Utbildningsnämndens kommentarer

Kursen Linjär algebra (för D) har fått ett positivt mottagande från studenterna. Glädjande för D-programmet är att poängen på "kursen känns angelägen för min utbildning" är +39, vilket är högt för en matematikkurs.