Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)
Basfakta
| Kurs | Linjär algebra |
| Kurskod | FMA420 |
| Program | D |
| Antal registrerade på kursen | 106 |
| Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 83 / 78% |
| Antal män som svarat | 78 |
| Antal kvinnor som svarat | 5 |
| Antal godkända/andel av registrerade | 72 / 68% |
| Närvaro vid undervisningen | | Andel av undervisningen | Antal | Andel | | 0-30 % | 12 | 14 % | | 30-70 % | 20 | 24 % | | 70-100 % | 51 | 61 % |
|
Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.
Sammanfattande värdering
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Svar | Antal | Andel | | -100 | 1 | 1 % | | -50 | 8 | 10 % | | +0 | 22 | 27 % | | +50 | 37 | 45 % | | +100 | 14 | 17 % |
| | Missnöjda (<0) | 9 | 11 % | | Neutrala (0) | 22 | 27 % | | Nöjda (>0) | 51 | 61 % |
| | Medelpoäng | +34 | | Män | +35 | | Kvinnor | +10 | | LTH medelpoäng | +24 |
|  |
Skalor
| Poäng |
|---|
| Skala | Kursen | LTH |
|---|
| God undervisning | -13 | -15 |
| Tydliga mål | +15 | +2 |
| Förståelseinriktad examination | +37 | +2 |
| Lämplig arbetsbelastning | +15 | -24 |
| Allmänna färdigheter | -17 | -9 |
| Enskild fråga: | | |
| Kursens känns angelägen för min utbildning | +39 | |
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Kursansvariges kommentarer
Utbildningsnämndens kommentarer
Kursen Linjär algebra (för D) har fått ett positivt mottagande
från studenterna. Glädjande för D-programmet är att poängen på
"kursen känns angelägen för min utbildning" är +39, vilket är
högt för en matematikkurs.