Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)

Basfakta

KursProgrammering
KurskodEDA011
ProgramI
Antal registrerade på kursen71
Antal enkätsvar/svarsfrekvens43 / 60%
Antal män som svarat26
Antal kvinnor som svarat17
Antal godkända/andel av registrerade     42 /59%
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningenAntalAndel
0-30 %0 0 %
30-70 %4 9 %
70-100 %38 88 %

Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.

Sammanfattande värdering

Fördelning av svar på frågan:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"
SvarAntalAndel
-1000 0 %
-503 7 %
+05 12 %
+5014 33 %
+10020 47 %

Missnöjda (<0) 3 7 %
Neutrala (0) 5 12 %
Nöjda (>0) 34 79 %

Medelpoäng+61
Män+58
Kvinnor+65
LTH medelpoäng+24

Skalor

Poäng
SkalaKursenLTH
God undervisning+53-15
Tydliga mål+32+2
Förståelseinriktad examination+68+2
Lämplig arbetsbelastning+13-24
Allmänna färdigheter +4-9
Enskild fråga:
Kursens känns angelägen för min utbildning+19

Kommentarer

Studierådets kommentarer

Kursansvariges kommentarer

Utbildningsnämndens kommentarer

Uppskattad kurs med utmärkt föreläsare. Några övningsledare mindre bra, rekryteringen skall ses över. Datorsituationen i M-huset måste åtgärdas, ett återkommande problem. Uppskattat att den obligatoriska närvaron på övningarna slopats; de som behöver mer hjälp kan lättare få det och de som inte behöver hjälp slipper. Datortenta efterfrågas.