Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)

Basfakta

KursLinjär algebra
KurskodFMA420
ProgramE, D, I och L
Antal registrerade på kursen280
Antal enkätsvar/svarsfrekvens265 / 95%
Antal män som svarat210
Antal kvinnor som svarat54
Antal godkända/andel av registrerade     215 / 77%
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningenAntalAndel
0-30 %28 11 %
30-70 %63 24 %
70-100 %172 65 %

Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.

Sammanfattande värdering

Fördelning av svar på frågan:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"
SvarAntalAndel
-10011 4 %
-5027 10 %
+093 35 %
+5098 37 %
+10034 13 %

Missnöjda (<0) 38 14 %
Neutrala (0) 93 35 %
Nöjda (>0)132 50 %

Medelpoäng+22
Män+23
Kvinnor+19
LTH medelpoäng+24

Skalor

Poäng
SkalaKursenLTH
God undervisning-22-15
Tydliga mål+12+2
Förståelseinriktad examination+37+2
Lämplig arbetsbelastning +6-24
Allmänna färdigheter-13-9
Enskild fråga:
Kursens känns angelägen för min utbildning+26

Kommentarer

Läs kommentarerna i slutrapporten för respektive program